הפעילות |
תאור |
יתרונות |
אתגרים |
קריאה שיתופית עם Perusall |
- סטודנטים מתמודדים עם מאמרים או טקסטים מדעיים בהתאם לבחירת המרצה.
- הסטודנטים רושמים הערות במהלך הקריאה, מתייחסים להערות של עמיתיהם ועונים על שאלות שהועלו.
- המערכת מסייעת לדרג את מעורבות הסטודנטים, ומקדמת קריאת החומר הנדרש.
|
- תורם לקידום רמת ההבנה של הסטודנטים
- מעלה את מעורבות הלומדים בכיתה
- מקדם משמעותית את הנכונות של הלומדים לבצע מטלות קריאה
|
- בחירת חומר קריאה מתאים
- בדיקה של ההערות
- עומס על הסטודנטים בבית
|
שאלות הכנה לקראת שיעור |
- פרסום בעיות/ שאלות כהכנה לנושא שילמד בשיעור הקרוב.
- סטודנטים עובדים כיחידים או בקבוצות על פתרונות לקראת שיעור.
- תשובות יכולות להינתן כמצגות או תגובות בפורום או קבצי הגשה.
- שיעור יוצג המענה לשאלה.
|
- מקדם עבודת צוות, שיתוף פעולה, הערכה וסינתזה.
- ממקד בנושא הנלמד, ובבעיות הדורשות העמקה נוספת
|
|
למידת חקר
Inquiry-based learning
|
- הלומדים מתבקשים להתמודד עם שאלות בנושא הנלמד או להעלות שאלות לאחר חקירת נושא.
|
- הלומדים ירכשו ידע והבנה עמוקים באמצעות תהליך יצירת שאלות, מחקר ומתן תשובות לאותן שאלות ותחומים.
|
- בחירת מטלה בהיקף ורמה מתאימים
|
למידה מבוססת פרויקטים PBL
|
- סטודנטים רוכשים ידע ומיומנויות על ידי עבודה ממושכת, חקירה ו/או מענה לשאלה, בעיה או אתגר אותנטי
|
- מקדם יכולת עבודה בקבוצות, שיתוף פעולה, תקשורת, מנהיגות, למידה מוכוונת עצמית SDL, חשיבה יצירתית, חשיבת תכן, חשיבה ביקורתית ומחקר
|
- התמודדות עם פתרון בעיה/אתגר מהעולם האמיתי תוך הצגת ידע ומיומנויות.
|
חקירת סימולציה |
- הסטודנטים מתבקשים לבצע חקר על סימולציה של מצב/מודל מהעולם האמיתי
|
|
- בחירת המצב/המודל שיקדם את הסטודנטים להשגת תוצאות הלמידה הרצויות
|
בדיקת תרגיל מוקלטת |
- מתרגל מנוסה מקליט עצמו בודק שאלה, מציג את השיקולים שגיאות נפוצות וכד’ (קרדיט לד”ר אביב צנזור וד”ר עדי וולף, מהפקולטה למתמטיקה)
|
|
|