למידה פעילה לקראת שיעור

הפעילות תאור יתרונות אתגרים
קריאה שיתופית עם Perusall
  • סטודנטים מתמודדים עם מאמרים או טקסטים מדעיים בהתאם לבחירת המרצה.
  • הסטודנטים רושמים הערות במהלך הקריאה, מתייחסים להערות של עמיתיהם ועונים על שאלות שהועלו.
  • המערכת מסייעת לדרג את מעורבות הסטודנטים, ומקדמת  קריאת החומר הנדרש.
  • תורם לקידום רמת ההבנה של הסטודנטים
  • מעלה את מעורבות הלומדים בכיתה
  • מקדם משמעותית את הנכונות של הלומדים לבצע מטלות קריאה
  • בחירת חומר קריאה מתאים
  • בדיקה של ההערות
  • עומס על הסטודנטים בבית
שאלות הכנה לקראת שיעור
  • פרסום בעיות/ שאלות כהכנה לנושא שילמד בשיעור הקרוב.
  • סטודנטים עובדים כיחידים או בקבוצות על פתרונות לקראת שיעור.
  • תשובות יכולות להינתן כמצגות או תגובות בפורום או קבצי הגשה.
  • שיעור יוצג המענה לשאלה.
  • מקדם עבודת צוות, שיתוף פעולה, הערכה וסינתזה.
  • ממקד בנושא הנלמד, ובבעיות הדורשות העמקה נוספת
למידת חקר

Inquiry-based learning

 

  • הלומדים מתבקשים להתמודד עם שאלות בנושא הנלמד או להעלות שאלות לאחר חקירת נושא.
  • הלומדים ירכשו ידע והבנה עמוקים באמצעות תהליך יצירת שאלות, מחקר ומתן תשובות לאותן שאלות ותחומים.

 

  • בחירת מטלה בהיקף ורמה מתאימים
למידה מבוססת פרויקטים PBL

 

  • סטודנטים רוכשים ידע ומיומנויות על ידי עבודה ממושכת, חקירה ו/או מענה לשאלה, בעיה או אתגר אותנטי
  • מקדם יכולת עבודה בקבוצות, שיתוף פעולה, תקשורת, מנהיגות, למידה מוכוונת עצמית SDL, חשיבה יצירתית, חשיבת תכן, חשיבה ביקורתית ומחקר
  • התמודדות עם פתרון בעיה/אתגר מהעולם האמיתי תוך הצגת ידע ומיומנויות.
חקירת סימולציה
  • הסטודנטים מתבקשים לבצע חקר על סימולציה של מצב/מודל מהעולם האמיתי
  • בחירת המצב/המודל שיקדם את הסטודנטים להשגת תוצאות הלמידה הרצויות
בדיקת תרגיל מוקלטת
  • מתרגל מנוסה מקליט עצמו בודק שאלה, מציג את השיקולים שגיאות נפוצות וכד’ (קרדיט לד”ר אביב צנזור וד”ר עדי וולף, מהפקולטה למתמטיקה)