- כיצד נשלב הערכה בבסיס ההוראה, ונהפוך זאת לחלק מהדיאלוג עם הסטודנטים?
- כיצד נשלב מספר שיטות הערכה בקורס, כך שנוכל להעריך מגוון רחב של תוצאות למידה?
- איך נבטיח הערכה מיטבית, ונתמודד עם בעיות של מהימנות בהערכה?
המרכז לקידום הלמידה וההוראה מציע:
- סדנאות בנושא כתיבת מבחנים והערכה חלופית.
- ליווי מקצועי אישי למרצים בתהליך ההכנה והבדיקה של מבחנים בהתאם להמלצות המרכז הארצי לבחינות והערכה.
- הדרכה בשילוב של כלים להערכה חלופית, ביניהם: פרויקטים, תלקיטים, הערכת עמיתים ועוד.
- הכנת גרסאות (טורים) למבחנים מסוג רב-ברירה.
- בדיקה של מבחנים מסוג רב-ברירה והפקת דוחות סטטיסטיים ודו”ח ציונים בפורמט המתאים להזנה למערכת הציונים UpGrade.
מבחנים
תהליך הכנת מבחן
- הנחיות לניסוח תוצאות למידה
- טופס מעקב אחר תהליך – מהמפרט ועד למבחן
- מפרט מבחן ריק
- הנחיות לכתיבת מבחנים ושאלות
- עקרונות לכתיבת מבחנים אקדמיים של המרכז הארצי לבחינות והערכה – 2010.
- “תכנון חיבור והערכה של מבחנים אקדמיים” – הוצג במסגרת יום עיון במרכז לקידום הלמידה וההוראה בטכניון.
- שימוש בשאלות רב-ברירה בקורס הנדסי