הפעילות |
היישום |
תיאור |
יתרונות |
אתגרים |
הערכת עמיתים/משוב
הערכה עצמית |
|
- סטודנטים מעריכים את עבודתם ו/או את העבודה של עמיתיהם על בסיס מחוון הכולל קריטריונים להערכה, ומנסחים משוב בונה
- אפשרויות: כתיבת שאלת שיעורי בית חדשה, הגשת פתרון הסטודנטים, בדיקת עמיתים בפלטפורמת אנגגלי/ במודל (קרדיט לד”ר אביב צנזור וד”ר עדי וולף, מהפקולטה למתמטיקה)
|
- תרגול במתן משוב בונה; רפלקציה עצמית; הבנה עצמית ותרומה אישית, הגנה על תפיסות וחשיבה ביקורתית
|
- חשיבה והגדרה של מטלה מתאימה
- הגדרת מחוון
- סטודנטים נותנים ציון לסטודנטים אחרים
|
בחנים עם הגרלת שאלות ופרמטרים ב moodle |
- מטלת בית
- בחן מקוון
- לימוד עצמי
|
- שאלות בוחן עם ערכים אקראיים, כך שכל תלמיד מקבל גרסא אחרת של השאלה.
|
- למניעת העתקות במבחן, שימוש בגרסאות שונות עבור בוחן ממוחשב, מבלי לסבך את תהליך הבדיקה
|
- נדרש זמן וכוח אדם לפיתוח מאגר התרגילים ובדיקת איכותם
- מתאים בעיקר לשאלות רבות-ברירה
|
סטודנטים יוצרים ווידאו |
- מטלת בית
- מטלת כיתה בקבוצות
|
- הסטודנטים מייצרים תוכן ווידאו (תיעוד של פיתוח מתמטי, הקלטה של ביצוע ניסוי, הקלטה של הסבר לתופעה, יצירת סרטוני אנימציה להדגמה וכו’)
|
- מעוד דת חקר ויצירתיות
- מאפשר התנסות בהוראת עמיתים
- דורשת הבנה של התכנים לעומק
- מעוררת עניין וכיפית
|
- בכיתות גדולות – נדרש כוח אדם לבדיקה
- חלק מהסטודנטים ירגישו פחות בנוח להצטלם
|
בדיקת אמינות הגשות באמצעות originality |
|
- בקרה על מקוריות עבודה. בדיקת מטלה ו/או מחקר, במטרה לוודא כי עבודה היא ייחודית, ואינה גרסה מועתקת של עמיתים.
|
|
|
ייצור בעיות ע”י הסטודנטים יכול או מהווה הכנה למבחן |
|
- הסטודנטים מתבקשים ליצור תרגילים / שאלות
|
- משימה ברמת חשיבה גבוהה המסכמת נושא
- הכנה לקראת בחינה
|
|
פרויקטים קבוצתיים |
|
- סטודנטים עובדים עם עמיתים לאורך זמן, עם אבני-דרך ו/או איטרציות, לפתח רעיונות בתחום ספציפי מהקורס. יכול להיות מלווה במצגת לקראת סיום הקורס.
|
|
|
תחקיר (למידה מאי הצלחה) |
|
- סטודנטים בקבוצות מנתחים מקרה, נעזרים בידע קודם, ביצוע תחקיר, זיהוי גורמי כשל, הצעת דרכים חלופיות
|
- התנסות בחקירה ודווח – לימוד מכשל שבצעו אחרים…
- זיהוי בעיה, העלאת שאלות, איסוף נתונים וראיות, זיהוי דפוסים וניתוח, ניסוח הסברים ופתרונות תכנון, בדיקת היתכנות הפתרונות, בחירה בין חלופות , ניסוח טיעונים/ נימוקים, תקשורת
|
- חקירה ודווח על כשלים, איסוף ראיות, זיהוי דפוסים, הכרת התקנים, דרישות
|