כלים טכנולוגיים בהוראה

Socrative

כלי המאפשר למרצים ומתרגלים לאסוף מידע בזמן אמת במהלך השיעור. הסטודנטים מתחברים באמצעות כל מכשיר בעל חיבור לאינטרנט (טלפון חכם / טאבלט / מחשב) ומשיבים על שאלות המרצה. יכול לשמש להערכת ההבנה והידע בכיתה, ניתן להציג את התוצאות כבסיס לדיון.

socrative – מדריך מקוצר

 

Perusall

Perusall הוא כלי שיתופי המיועד לקריאת מאמרים וספרים, תוך כתיבת הערות, שאלות וניהול דיון מרובה משתתפים. באמצעות Perusall צוות ההוראה יכול לתת משימות קריאה (ספרים, מאמרים, קבצי pdf שונים) והסטודנטים יכולים לכתוב הערות מסוגים שונים במהלך הקריאה, להתייחס להערות של עמיתיהם ולענות על שאלות שכבר הועלו, במיקומים המתאימים בתוך הטקסט עצמו.

Perusall מחלק את הסטודנטים לקבוצות עבודה, מדרג את רמת המעורבות והרצינות שלהם בתהליך ומתזכר לגבי ביצוע הפעילות. כתוצאה מכך יותר סטודנטים קוראים את החומר הנדרש, רמת ההבנה של הסטודנטים גבוהה יותר וכך גם מידת המעורבות בכיתה לאחר מכן.

הכלי פותח באוניברסיטת Harvard על ידי , Prof. Gary King, Prof. Erik Mazur ו Brian Lukoff. מוזמנים לצפות בהרצאתו של פרופ' מזור בטכניון המציגה את הכלי: חלק 1 וחלק 2.

סיכום קצר של תכונות הכלי ניתן למצוא במצגת המבוא. הכלי ממומשק למערכת ה Moodle של הטכניון.

למידע נוסף בקרו באתר perusall.com. למדריך מפורט למרצים ומתרגלים בקרו ב Perusall Instructor Help.

 

Nearpod

אתר Nearpod מאפשר יצירת שיעורים אינטראקטיביים על בסיס תכנים המקוריים של המרצה (מצגת, טקסט, תמונות). למצגת הבסיס ניתן להוסיף סיור וירטואלי, אובייקטים תלת ממדיים, סקרים ושאלונים, שאלות פתוחות ועוד.

הכלי מאפשר שידור של המצגת המועשרת ישירות למכשירם של הלומדים (מחשב/טאבלט/טלפון חכם), וכך להגביר את הלמידה הפעילה בכיתה ואת רמת ההשתתפות של הלומדים בכיתות גדולות. מתאים להעברת שיעור בכיתה, שיעור סינכרוני מקוון (כאשר הלומדים לא נמצאים בכיתה עם המורה), עבודה במהלך סיור ועוד.

מידע המוזן על ידי הלומדים במהלך השיעור (תשובות לשאלות המוצגות בתוך השיעור, הערות, סימונים וכו') נקלט במערכת ומועבר למורה באופן מיידי. הכלי מאפשר יצירת דוחות שונים, כמו גם תצוגת תשובות של לומד אחד.

למידע נוסף: עזרה באתר Nearpod ו מדריך וידאו בעברית